Cute Plant Dancing Kaoani

Saturday 29 October 2011


AKU DAN DIA

Kami memang ditakdirkan untuk bertemu..walaupun aku tidak menyukai kehadirannya dalam hidupku.. aku redha... sebab, mungkin ada hikmah disebaliknya..dan dia berjaya memberikan impak yang cukup dalam sehingga aku masih mengingatinya...hingga saat ini........


HUJAN. Ya, musim hujan (bukan HUJAN yang indie tu ek,) menguatkan lagi ingatanku kepada....dia. Siapa dia tu??? Dan kenapa aku menulis dengan ayat yang menepati skema jawapan Bahasa Malaysia? Hmm... tak kisah la~ Banyak kenangan kami, kenangan yang cukup 'INDAH' =.='....
    # Aha!! dia memang suka masuk kasut aku!! mentang-mentang la kasut sekolah aku cantik(setelah dikiwi 2 inci) , setiap pagi mesti dia ada!! Sampailah satu ketika aku terburu-buru bersiap( gara-gara lambat bangun), lantas menyarung kasut tanpa mengetuknya dahulu....dalam kereta..KETAT...ya, ketat.. kaki aku dah tambah besar ke? Rasanya.. aku makan tak de la banyak sangat malam tadi.. rasa seperti ada yang menolak-nolak kakiku. Rasa seperti ada tangan kecil yang ingin keluar dari kasutku, lembik je tangan tu, betul-betul dia gerak-gerak atas kaki aku!!!, buka je kasut, kereta ayah aku hilang kawalan!! nyaris!! semuanya gara-gara aku!!! menjerit, lompat, tolak orang (dalam kereta) sume aku buat, nasib baik sempat berhenti kat tepi..
    # Dia telah menyebabkan kad pengenalan aku jadi ....pelik!! (ye ke?)
    sedikit fakta : Katak .
    Katak mengeluarkan lendir seperti gam yang mana akan melindunginya daripada ular air, kucing, dan anjing. Lendir tersebut juga boleh menyebabkan ALERGI KEPADA MANUSIA.
    Aku dah kena kat ibu jari, sampai nak cop jari pon kena buat banyak kali. Nasib baik sekarang dah hilang... HAHAHAAHAAHHAHA ( suka la tu~) alhamdulillah~

           # Bilik air. Fuhh!!! sabar je la tiap kali mesti dia ada lagi-lagi kat kampug aku yang best 
            ( Temerloh, Pahang) depan rumah sungai~ syiok ae~

           # Pergh!! memang tak boleh tahan la bila buku sains ke ape tah cover depan gambar dia
           pulak, posing baek punya!!!! warna hijau ngan putih, masa tu.. adalah satu ais krim ni ,femes,
           memang aku tak makan la, tiap kali makan teringat benda tu( sama warna~) aishh!!!!

           # Disebabkan dia aku tak makan ayam.. bagus jugak, boleh jaga badan, tapi masalahnya
           ish!! entahlah~ seorang kawan aku yang berbangsa cina cakap, daging katak lembut giler
           lagi lembut dari ayam, patahkan kaki dia lepas tu makan macam makan drumstick ~ 

           # Kawan aku pernah cadangkan : baling katak tu kat dinding, nanti dia bertukar jadi putera
           katak yang kacak!!! dan3 ce teka ce teka apa aku buat~ aku dengan pantasnya ........ tutup
           telinga. Nak bayangkan pun aku geli, ni kan pula nak pegang?!! Lagipun~ bukannya dia boleh
           bertukar jadi macam ni
kacak nya~
tapi kalau betul memang rugi la HAHAHAHAHAHA!!!

          

p/s : aku TAK TAKUT ya!!!! cuma... cuma geli (tapi kalau korang sua kat aku, rasanya boleh demam kot, hahahhahah) ok la cukup sampai sini je~ lain kali aku tulis lagi, tapi berkurun la nak tunggu~


aku sangat pasti kau bukan prince!! jangan tipu!!

2 comments: